Det er en rigtigt god ide at have et nyhedsbrev 

Det er det, fordi det er markedsføring man som modtager har skrevet sig op til at få fra dig.
OG du skal som afsender ikke bekymre dig om, om algoritmen på Instagram eller Facebook nu bestemmer sig, for at de kun viser dine opslag til 3% af dine følgere.

Hvad skriver man i sit nyhedsbrev?

Det kommer jo lidt an på, hvad du sælger.

Hvis du sælger en service eller et vidensprodukt så er det en god ide at give en lille bid af din viden væk. Det sætter dig i fokus som eksperten.

Hvis du har en webshop, så kan du fortælle om, hvordan man bruger dine produkter:

  • Inspirere mig til, hvordan jeg kan style mine nye bukser med en lækker top.
  • Vise hvordan man lægger den lækre øjenskygge i et helt nyt look
  • Vise hvor nemt det er at få en ren ovn med dine rengøringsprodukter
  • Inspirere mig til at bruge dine lækre børnemøbler på værelset
  • Fortælle mig om pleje af mit husdyr

Altså vælg noget der passer til din virksomhed og som kan hjælpe dine læsere til at få en endnu bedre oplevelse eller inspirere dem til at købe dine produkter.

I mit eget nyhedsbrev giver jeg:

  • tips og tricks til markedsføring af din virksomhed
  • jeg sender links til mine blogindlæg med en
  • fortæller om en live i min gratis Facebook-gruppe
  • gode råd direkte i indbakken
  • sender gode tilbud, som kan gøre dig der er soloselvstændig bedre til at markedsføre dig selv effektivt og/eller bygge et sammenhængende udtryk

Hvor tit skal man skrive nyhedsbreve?

Det er der ingen regler for.

eller…

Altså lidt regler er der.

Du må ikke sende til dine læsere alt for sjældent.

Hvis du kun sender til dem én eller 2 gange om året ,så er der en chance for, at de ikke kan huske, hvem du er og, hvad du tilbyder.

Eller endnu værre ikke kan huske, at de har skrevet sig op til at høre fra dig.

Jeg vil anbefale dig at skrive til dem i gennemsnit en gang om ugen. På den måde kommer de i tanke om dig og det du kan hjælpe med.

Få nu ikke stress over det.
En gang om ugen er et gennemsnit. Når du har noget til salg (eller har en kampagne på noget bestemt) vil jeg anbefale dig at sende en serie af mails som sælger den specifikke ting.

Og de mails tæller jo med i gennemsnittet.

Hvordan får man læsere på sit nyhedsbrev?

Får at få læsere på dit nyhedsbrev skal du tilbyde dem noget i bytte for deres email.

Jeg får folk på listen ved at tilbyde en lille guide i bytte for deres email.hos mig er det bl.a. mikroguiden: De 3 fejl du som selvstændig typisk laver, når du laver egen grafik i Canva og min guide til at få startet processen at finde dine egne brandfarver.

Jeg har også tidligere lavet en challenge, hvor man kunne hente en workbook i bytte for sin email.

Jeg deler links til opskrivningssiden bl.a. på min facebookside og på min instagram – på instagram har jeg også typisk en story et par gange om ugen.

Du kan se begge opskrivningssider herunder:

(De 3 fejl i canva) : https://vissuel.dk/canvafejl/

(brandfarveguide) : https://vissuel.dk/brandfarveguide/

Du er velkommen til at tage inspiration i dem.

Når du er helt ny, så vil jeg anbefale, at du starter med at lave en meget lille ting du giver i bytte – mest fordi det godt kan være uoverskueligt at starte og så er det bedre at holde det helt enkelt og få startet.

Det kan være en god ide at du starter med noget du kan lave på en formiddag.

Brug et online program til at sende igennem

Jeg bruger selv mailchimp til at sende igennem.

Når du laver nyhedsbrev er der en masse ting som du lovmæssigt skal overholde – bl.a at man skal kunne afmelde sig at høre fra dig igen.
Hvis du bruger fx mailchimp.com, så er den slags inkluderet allerede eller så du ikke kommer i klemme.

De er også kompatible med GDPR
– hvilket fx kan halte lidt, hvis vi nu forestiller os at du i stedet havde sendt nyhedsbreve som emails via gmail.

God arbejdslyst og held og lykke med det hele