Brug billeder som blikfang

Skab blikfang med dine billeder og fang dine læseres ø

 og fang din læsers øje.

Skab blikfang med dine billeder.


Dine følgere skimmer indholdet på de sociale medier.

De stopper kun op, hvis de ser noget der er interessant for dem.

Derfor er det den god ide at bruge billeder som skaber blikfang. Billederne er noget af det, der kan lokke dine følgere til at læse hele dit opslag.

Du kan skabe blikfang på flere forskellige måder:

Brug en farveklat som fanger øjet
Når du bruger en farveklat som fanger øjet, kan du samtidig sætte fokus på din overskrift. Du har også mulighed for at få din virksomheds brandfarver med indi billedet.

Brug billeder af mennesker
Mennesker reagerer på mennesker. Vi lægger mere mærke til billeder af personer end billeder af ting.
Brug gerne billeder af personer som kigger direkte ind i kameraet og dermed på din læser. Vi søger øjenkontakt – også med fotos.

Brug billeder som understreger dit budskab 
Billeder kan understrege dit budskab elller fremhæve din overskrift og på den måde gøre læseren interesseret i dit budskab og din tekst.

Brug billeder af noget dine potentielle kunder drømmer om
Når du bruger billeder som leder tankerne hen på det vi drømmer om, så er chancen for at vi stopper op ret stor.

Brug din overskrift på billedet
På den måde får du overskriften fremhævet og synliggjort.
Når du gør det, så husk også at bruge den skrifttype som passer til din virksomhed og dit brand. Så understreger teksten i stedet for at modarbejde dit budskab.

Brug billeder med blikfang som passer til dit visuelle udtryk

Husk at være tro mod dit brand. Med det mener jeg at selvom du ville fange øjet med et gul farveklat – så skal du ikke bruge gul, hvis det ikke passer til din virksomhed og dit brand.

Hvis du tilføjer en ny farve uden omtanke (altså ikke planlagt) som ikke passer i dit brand, så risikerer du at dine kunder bliver forvirrede. OG at din genkendelighed ryger sig en tur.

Du kan læse mere om farvevalg og genkendelighed her.