Spar tid i din markedsføring

blogbillede 7 tips der kan spare dig tid i din markedsføring

Jeg ved, at du har travlt.

Som selvstændige har vi ofte alle hattene på i vores virksomheder.

Selv ELSKER jeg markedsføring, men jeg er klar over, at du måske ikke har det helt på samme måde.

Derudover ved jeg, at det kan være svært at finde timer nok i døgnet, med alle de opgaver vi skal løse som selvstændige. Og her tænker jeg at det kan være smart at spare tid på måden du laver din markedsføring på.

Det er tanken bag denne episode.

Du får det første tip her og resten kan du høre i afsnittet:


Tip nr 1: Definer dit brand.

Det at du definerer, hvilke farver, skrifttyper, billedtyper og formsprog du bruger i din markedsføring, kan spare dig tid.
Det kan det, fordi du ikke behøver starte forfra hver gang. Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken.

Det er reelt nok bare at vælge 2-7 farver som du bruger konsekvent og 2 skrifttyper, som du kan kombinere eller bruge hver for sig.

Oven i at spare tid får du endda forærende at dine følgere og kommende kunder nemmere kan genkende dig og din virksomhed.
På den måde bygger du et forhold til dine følgere, fordi de vil kunne genkende dine opslag i mængden af opslag OG vil kunne se på din hjemmeside, din e-bog og andet materiale at du er den samme person eller samme virksomhed. 

Der findes flere onlinetools som kan hjælpe dig til at finde frem til en farvesammensætning (prøv evt Canvas farvegenerator) eller sammensætte skrifttyper der er pæne sammen. (prøv evt Canvas Skrifttype kombinator)

Det vigtige her er, at du vælger de farver og skrifttyper som passer til din virksomhed.


De andre 6 tips omhandler alt fra skabeloner til planlægning og automatisering.
Dem kan du høre om i episoden herunder:



Links nævnt i denne episode:
Brandfarveguide: vissuel.dk/brandfarveguide
3 fejl soloselvstændige laver i Canva: vissuel.dk/Canvafejl
Kursus: Undgå unødvendig spildtid i Canva

Følg gerne med på:
Facebook : Sarah fra Vissuel
Instagram: Sarah_fra_vissuel
Gratis Facebookgruppe: Brænd dig fast i dine kunders bevidsthed