Den ene ting der kan skille dig ud fra dine konkurrenter.

men det er ikke uvæsenligt, hvordan du gør det.

Det er selvfølgelig DIG. DU er DIN hemmelige ingrediens.
 Det der gør din service og din virksomhed særlig.

Når du er soloselvstændig ER du dit brand. 

Så den gyldne mulighed her er: brug det.

Men det er ikke uvæsentligt, hvordan du gør det.

Vi er i en tid, hvor stort set alt hvad vi laver kan søges frem på nettet. 

OG 

Hvor det er helt almindeligt liiiige at tjekke hinanden ud på fx Facebook og LinkedIn – inden man beslutter sig for om man skal købe noget af den person.

Og derfor er det super vigtigt at du VED hvad der dukker op.

At man ikke som det første ser en sur anmeldelse af HTH. Eller en ophedet diskussion omkring et eller andet du synes er mega træls. 

Det er vigtigt at du tager stilling til, hvad det er man ser på dine personlige profiler. For det er med 80% sikkerhed et sted dine potentielle kunder kigger.

Hele det indtryk du efterlader en potentiel kunde me både på dine personlige profiler OG på din virksomheds tilstedeværelse bliver til sammen DIT personlige brand.

Og det er ikke uvæsentligt, når man som kunde tager stilling til, om du er den der skal hjælpe mig videre eller ej.

Lyt til episode 17 af podcasten Vissuel branding og markedsføring for selvstændige lige her:

links nævnt i episoden: vissuel.dk/coverbilleder


Tænker du over, at du er et personligt brand?

Jeg mener egentlig ikke på sådan en ophøjet måde.
Jeg mener heller ikke  om du tænker over, at du skal opføre dig ordentligt (for selvfølgelig skal du det)

Jeg mener på sådan en ret lavpraktisk måde.

Som soloselvstændige ER vi vores brand. Vores kunder køber af OS.

Især, hvis det du sælger er en service.

Måske er du coach, behandler, Make-Up-artist, Frisør, SEOkonsulent, kunstner, syerske, tekstforfatter, onlineunderviser eller lignende.

Hvis du er det, så er du nemlig på en eller anden måde en del af produktet.

Når du er en del af produktet så er det et eller andet sted DIG dine kunder køber.
Dermed er du også et personligt brand.
Og når du ved det, så kan du udnytte det:

Du kan være 80% sikker på at dine potentielle kunder tjekker dig ud på nettet.

OGSÅ på din personlige facebookprofil.

Jeg har hørt flere der siger: “Jamen Sarah min Facebookprofil er jo privat.”

Og det kan jeg egentlig godt forstå, at du tænker.

Men faktum er bare at folk kigger på din profil – så hvorfor ikke udnytte det?
Vis på din profil, hvad du laver.

OG

Et af de steder, du kan vise det frem (uanset om din profil er helt åben eller mere lukket) er på dit topbillede.

Det jeg vil frem til er: Du kan bruge top-billedet (også kaldet coveret) strategisk

Det er coveret der skal fange opmærksomheden og fortælle noget relevant om, hvad siden går ud på eller hvad dine spidskompetencer er. OG det skal lede videre, så jeg kan få endnu mere af dig.

Derfor er det SUPER vigtigt med det cover.

Og netop derfor har jeg bygget online-kurset

Design lækre coverbilleder & tiltræk dine kunder
Lær hvordan du udnytter dine coverbilleder, så de bliver et af de største aktiver i din forretning

En passiv måde at tiltrække dine potentielle kunder

Coveret er nemlig en passiv måde at bruge dine personlige profiler på. En måde som kan lokke de personer videre, som i forvejen kigger på dine personlige profiler.
Og dermed er coveret potentielt et kæmpe aktiv, som du har liggende og som passivt kan gøre en kæmpemæssig forskel for din virksomhed.


Når du bruger dine personlige profiler på den måde sætter du fokus på det du kan.
Derfor kan det også være med til at aktivere dit personlige netværk, som på den måde kan blive mere opmærksom på, hvad det er DU kan hjælpe med. Og dermed gøre dig meget lettere at henvise potentielle kunder til.