Det kan virke svært at få dit online produkt til at se lækkert, attraktivt og indbydende ud.
Kender du tanken om, at det er meget lettere for dem som sælger sko eller smykker at få gode billeder af deres produkter?
Du ville ønske, at det var nemt at visualisere dine produkter, så de er lettere at sælge.
Det kan være enormt svært at visualisere et onlineprodukt som en ebog, et online kursus en lydfil eller lignende. Det virker meget enklere at tage et billede af et fysisk produkt som fx en sko eller en tandbørste.
Det gør det, fordi den fysiske ting er lettere at forholde sig til.
Men det betyder ikke at det er umuligt at lave et godt produktbillede, bare fordi produktet ikke findes i fysisk form.
Tænk over det her engang.
Alt der har en moderne fysisk form er opstået af en tanke
Alt hvad vi omgiver os med, var engang bare en tanke.
Bordet du sidder ved, den skærm du læser dette på, din webergrill ude i haven og det tøj du har på kroppen.
Det hele er startet som en tanke. De produkter var engang lige så uhåndgribelige og fluffy som de produkter du har online.
De er blevet til, fordi nogle har brugt de rigtige værktøjer til i første omgang at visualisere deres ide, så den kunne blive mere virkelig.
Du skal gøre det samme med dit digitale produkt.
Ikke at du skal have dit digitale kursus ud og være en live workshop – eller at du behøver at få din e-bog optrykt.
Men det kan sagtens lade sig gøre at skabe billederne af produktet så dit digitale produkt virker mere virkeligt både for dig OG for dine potentielle kunder.
Hvordan gør jeg så det?
Du skal have en fængende titel, som er noget dine potentielle kunder reelt ønsker sig.
Herudover skal du bruge et sigende foto. Det kan være et billede af dig selv i en situtation som giver mening. Det kan også være et billede af kage, en cykel, en notesbog eller en hængekøje – men det skal give mening i forhold til både titlen og produktet.
Også farverne og skriften skal passe til budskabet. Det dur jo ikke at dine designvalg sender et helt andet signal end det du havde tænkt.
Kort sagt: Du skal sørge for, at det hele går op i en højere enhed.
Vis os det i brug
Når du så har gjort det, så skal du have visualiseret for dine potentielle kunder at det passer til dem. Så de kan se for sig, at de sidder og bruger dit produkt.
Hvorfor?
Du kender sikkert det her med, at det er lettere at tage stilling til, om du vil købe en bluse, når den er vist på en dame, end hvis webshoppen bare viser en bluse som ligger på et bord.
Det er også svært at finde ud af om et maleri passer ind hjemme i din stue, hvis du kun ser et billede af maleriet. Og du ikke ser maleriet på en væg i et kontor eller i en stue.
Selvom det bare er et billede, så kan det gøre en kæmpe forskel for, om vi kan forestille os, at det maleri eller den bluse passer til os og vores person.
Det er det samme med online produkter.
Her skal du også vise at det passer til dine kunder – ved at vise omgivelserne omkring.
Nu ved jeg godt at alt det her lyder svært.
Og det kan jeg godt forstå, men faktisk er det slet ikke så indviklet som det lyder.
Jeg er ved at udvikle et onlinekursus, hvor jeg viser dig præcis, hvordan du skal gøre det.
Jeg glæder mig til at lære dig præcist, hvordan du får dit online produkt til at se lækkert ud.
Du kan være blandt de første som hører om den (og få mulighedheden for at få en god intropris) lige her