Planlæg dit år og din markedsføring

planlæg dit år og din markedsføring

I slutningen af et år kan det anbefales at se tilbage på året der er gået og fremad på året der kommer.



Når året er ved at være omme er det en god ide at se tilbage på året der er gået – og fremad på året der kommer.

Hvad er gået godt? Hvad er gået mindre godt?
Hvad ønsker du dig mere af? Og, hvad ønsker du dig mindre af?
Hvad kan du selv gøre anderledes til næste år – udfra hvad er gået godt i år?

Vær så specifik som muligt og kig gerne på, hvilke produkter og emner dine kunder særligt interesserer sig for.

Drøm stort

Når du har set tilbage er det tid til at drømme om fremtiden.
Du kan fx lave et vision board som er en visuel måde at sætte fokus på dine drømme for din virksomhed og dit liv generelt.

Du kan lave dit vision board enten fysisk med A3papir og gamle ugeblade eller online fx på Canva.

Selv har jeg lavet et i Canva.

Det er hverken prangende eller noget særligt. Men det er præcist hvad jeg har behov for at det er: En visualisering af den virkelighed jeg drømmer om.

Mit kan du se herunder:


Når du har tilladt dig at drømme og har lavet dit vision board, er du klar til at lægge planer.

Start med de store mål: Hvad vil du gerne opnå.

Tænk så over, hvad der skal til for at nå derhen.

Bryd gerne de store mål op i mindre delmål.
Og tænk så over hvilke ting du skal gøre for at nå de mål.

Hvilke produkter vil du sælge – og hvor mange skal du sælge af dem for at nå dine mål.

Hvor mange kampagner skal du have? eller hvordan vil du sørge for at sælge

Hvor meget markedsføring skal du lave, og hvilken markedsføring og hvordan.

Alle disse små kampagner/opgaver kan du nu begynde at placere hen over året.

Kalender

Det kan være en god ide at kigge på en oversigtskalender.

Den kan skabe overblik og kan også hjælpe dig med at huske på ferier og helligdage.

Du kan få fat i kalendere her:
Gratis trykt kalender som du kan få tilsendt (OBS den er ret stor)
Print selv kalender