Din Grafiske Identitet

Hvad skal en grafisk identitet ?

DIN grafiske identitet skal gerne gøre dig glad helt ned i maven og ud i fingerspidserne. 

Det er her du fortæller dine kommende kunder, hvem du er og hvad din virksomhed står for. Du gør det bare ikke med ord, men med valget af farver, skrifttype og den rigtige fornemmelse. 


En grafisk identitet er den del af oplevelsen omkring dit brand. En del af helhedsindtrykket og alt det man ikke rigtigt kan sætte ord på. Det er en del af den store helhed, som sætter rammen for førstehåndsindtrykk
et.


Med en grafisk identitet holder du nemt styr på den røde tråd i din virksomheds markedsføring, sådan at du får et ensartet udtryk.  

 

Hvad er en Grafisk Identitet? 

En grafisk identitet er den gennemgående linje i alt dit marketingsmateriale, som fx brevpapir, fakturaer osv. Det er et pænt design, som er en klar linje på alt. hvad du sender ud.

Når din grafiske identitet er på plads får du samhørighed og ensartethed i alt dit markedsføringsmateriale. Der er tænkt over, hvilke farver du bruger og hvilke(n) skrifttype(r). Det passer sammen med dit logo. Der er et grafisk element som du kan benytte på forskellig vis, således at du kan skabe genkendelighed omkring dit brand, uden nødvendigvis at benytte dit logo alle steder.
Og vigtigst af alt så giver det, et samlet og professionelt indtryk af dig og din virksomhed.

Når din grafiske identitet er fastlagt bliver det lettere (og dermed billigere) at få lavet dit markedsføringsmateriale fremover. Der vil være et regelsæt som grafikeren kan følge, så din RollUp, flyer eller hvad det måtte være passer ind i din stil, dit brand og dit look.
Hvis du laver dit markedsføringsmateriale selv, vil du også selv have meget lettere ved at lave ensartet markedsføring og holde dig til den røde tråd, som du på forhånd har bestemt skal være gældende for din markedsføring. 

Forløbet

Hvordan foregår det ?

Rejsen til din grafiske identitet starter med et møde, hvor vi finder ud af hvad dit behov er og om vi er et match. Det kan være et fysisk møde eller et skype møde afhængig af afstanden. Dette møde er helt uden beregning.

På mødet taler vi om dine ønsker og om, hvordan du gerne vil have din virksomhed til at fremstå. Jeg spørger også ind til hvem din målgruppe er og hvad din virksomheds kerneværdier er.
Efter mødet får både du og jeg betænkningstid. Det er vigtigt, at både du og jeg har den rigtige mavefornemmelse af at samarbejdet bliver godt.

Herefter vil jeg typisk komme med 2-3 forslag til, hvilken visuel retning jeg ser din virksomhed gå i. Hvis det skulle ske at jeg rammer HELT skævt her, så laver jeg gerne 2 skitser mere. 

Hvis du efter de første skitser ikke mener, at jeg kan ramme netop den stil, du er ude efter, vil du få mulighed for at afbryde forløbet og kun blive faktureret 500 kr ekskl. moms for start-delen af forløbet.

Skal jeg vide, hvordan jeg gerne vil have min grafiske identitet til at være?

Nej. Du behøver ikke have en plan for, hvordan din grafiske identitet skal være inden vi taler sammen.
Nogle har en klar idé om, hvad de ønsker i farver, symbolik, skrifttyper osv.
Andre ved hvilke kunder de gerne vil ramme og hvad virksomheden og de selv står for. Nogle igen har INGEN idé.

Alle tilgange er lige normale og helt ok. Vi tager samtalen ud fra, hvor du står og finder sammen frem til, hvad det er du ønsker dig.
Måske mangler du at føle dig professionel. Måske kunne du bare virkelig godt tænke dig at have nogle andre og pænere farver i spil, som passer smukt sammen. Og måske vil du bare gerne være glad for dit markedsføringsmateriale og være sikker på at det passer sammen og sender de samme signaler, så din virksomhed fremstår som et samlet hele uanset, hvor man som kommende kunde møder din virksomhed for første gang.

Det hele handler om DIT udgangspunkt. Vi starter med DIG og DIN VIRKSOMHED.

Det får du med i pakken:

Hos mig indeholder pakken med din grafiske identitet som minimum:

  • Design af logo
  • Farvevalg
  • Skrifttypevalg (op til 2 forskellige)
  • Valg af grafisk element
  • Regelsæt opstillet til, hvordan du fremover laver pænt og professionelt materiale.

Det hele bliver sat flot op. 


Du modtager:

  • Logofiler samt filer med de grafiske elementer i .jpg (CMYK), .png(RGB), .pdf(som vektor i CMYK OG PANTONE) og .swg(RGB)
  • Farvekoder så du kan fortælle en kommende grafiker dine præcise farver (eller selv bruge dem alle steder).
  • Skrifttype beskrevet
  • En pdf med hele regelsættet og beskrivelsen af din grafiske identitet, som du så kan videresende til kommende samarbejdspartnere.

  • For en mer-pris på 500 kr + moms sender jeg dig gerne en trykt kopi på lækkert papir. Den kan du altid have liggende ved siden af dig til at slå op i.

Den nævnte pris her er for standardpakken af din grafiske identitet. Dine behov kan godt være større. Din grafiske identitet kan for en merpris også indeholde eksempler på layout af fx e-bøger, RollUps, Visitkort, Brochurer, Flyers og Opslag til de sociale medier.

Kontakt mig gerne på sarah@vissuel.dk og få et uforpligtende tilbud der passer til DIT behov.

Sarah Møller Pedersen - Grafiker og marketingnørd - HJælp til dig der er selvstændig