Benytter du kataloger?
I en virksomhed med mange varer benytter du sikkert kataloger enten online eller offline.
Især til brug B2B er kataloger praktiske i fysisk form. De kan holde dine kunders sælgere opmærksomhed omkring det du tilbyder.
Det er ofte meget lettere at danne sig overblik over de mange muligheder og varekategorier, eller at sætte sig ind i en mere kompleks løsning, når man sidder med et “gammeldags” analog katalog i hånden.
Dine kunder vil være til stede på en anden måde med dit katalog i hånden, end de vil hvis de skal finde noget på din webside.
gggggggg
Hvad skal være i fokus på min plakat eller flyer?
En flyer eller plakat skal helst kun have 1 enkelt budskab. Du kan altså ikke både sælge shampoo og lave en gratis håropsætningsworkshop i din frisørbutik.
Du kan ikke både sælge en bæresele og lave en vejledningssession.
OG
Du kan ikke både sælge et kursus i hvordan man masserer sin partner samtidig med at du sælger fodbehandling.
Dine kunder vil simpelthen blive forvirrede af det.
1 medie 1 budskab
Alle eksperterne siger 1 medie 1 budskab. Og det gælder især også en flyer eller plakat, hvor pladsen er begrænset.
CallToAction
Herudover skal der være et formål med flyeren og en klar CallToAction.
CallToAction betyder egentlig bare oversat: Hvad vil du have din modtager til at gøre?
Det skal være meget tydeligt, hvad de skal gøre, ellers sker det ikke.
Og slutteligt skal der selvfølgelig være en tydelig afsender, altså det skal være tydeligt at det er dig der er afsender af din flyer eller plakat.