Design af Plakat eller Flyer

Behov for Flyer eller Plakat?

Har du behov for en flyer til din virksomhed ?

Hvem har behov for flyers og plakater?

Indrømmet: Plakater og flyers ikke er for alle. Men det kommer helt an på hvordan du udnytter plakaten eller flyeren som medie.

Hvis du har en event eller en fysisk forretning, hvor kunderne er at finde i nærområdet er plakater eller flyers klart en god ide til din forretning eller virksomhed.

Din flyer eller plakat kan gøre din event synlig for nærområdet. Plakaten kan du spørge om du må hænge op i de lokale forretninger, hvor det giver mening. Altså hvor din målgruppe kommer. Det kan være en fordel, hvis din event er gratis så det bliver en service butikken fremviser for sine kunder.

Måske har du også været på ferie og er blevet mødt af en ung fyr eller kvinde som uddeler en flyer med rabat på drinks eller gratis øl på en natklub i nærheden. De virker ret godt og måske kan du også bruge det i din forretning et eller andet sted. 

Men hvad så med de sociale medier?
Er min holdning så at du ikke skal bruge de sociale medier til at markedsføre dine events? 
NEJ. 
Men jeg vil foreslå dig at lave en kombination. 
I øvrigt så laver jeg også gerne, hvis du ønsker det, en gratis billedfil  så du kan dele din flyer eller plakat om din event på facebook.

Hvad skal være i fokus på min plakat eller flyer?

En flyer eller plakat skal helst kun have 1 enkelt budskab. Du kan altså ikke både sælge shampoo og lave en gratis håropsætningsworkshop i din frisørbutik. 

Du kan ikke både sælge en bæresele og lave en vejledningssession. 

OG 

Du kan ikke både sælge et kursus i hvordan man masserer sin partner samtidig med at du sælger fodbehandling. 

Dine kunder vil simpelthen blive forvirrede af det. 

1 medie 1 budskab

Alle eksperterne siger 1 medie 1 budskab. Og det gælder især også en flyer eller plakat, hvor pladsen er begrænset.

CallToAction

Herudover skal der være et formål og en klar CallToAction.  
CallToAction betyder egentlig bare oversat: Hvad vil du have din modtager til at gøre?
Det skal være meget tydeligt, hvad de skal gøre, ellers sker det ikke.

Og slutteligt skal der selvfølgelig være en tydelig afsender, altså det skal være tydeligt at det er dig der er afsender af din flyer eller plakat.